måndag 14 januari 2013

Inte underhållsfritt i hemmet

Det mest intressanta i fredags var förstås att se hur "mediaväggen" i vardagsrummet har tagit form. Elektrikern har lyckats riktigt bra att få till det efter mina önskemål (se skiss här). Det blev inte exakt de mått och placeringar jag tänkt mig men förhoppningsvis ska det bli bra ändå.

Elektrikern tyckte nog att det var lite "lagom roligt" att få göra detta. Vår dialog lät ungefär så här:
-Vet du hur många apparatdosor det är i den här väggen?
-Hum, nej?
-21 st! Det är rekord för mig i en vägg av den här storleken!

Men jag hoppas att alla mina funderingar, och att elektriken kunde göra verklighet av dem, resulterar i en snygg installation utan en massa kablar överallt.

"Slutfinish" ingår dock inte här, så nu stundar en beställning från elbutik.se med diverse prylar för att kunna göra klart detta efter inflytt.




2 kommentarer:

  1. Det blir riktigt riktigt bra, skönt att slippa alla kablar i framtiden. Det blir lite att koppla ihop sen bara =)

    SvaraRadera
  2. Jo men att koppla ihop saker (teknik) är ju kuuuul! :)

    SvaraRadera